„Dbamy o czyste powietrze” to tytuł cross-mediowej kampanii informacyjno – edukacyjnej realizowanej przez Fundację 8 Kobiet dzięki dofinansowaniu otrzymanemu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Kampania promuje ogólnopolski program Czyste Powietrze i zachęca potencjalnych beneficjentów do skorzystania z dofinansowania na wymianę źródeł ciepła i termomodernizację budynków.
Twarzą kampanii została znana i lubiana aktorka teatralna i filmowa – Hanna Śleszyńska, z udziałem której zrealizowano promocyjne spoty. Krótkie humorystyczne scenki odgrywane przez Hannę oraz dwóch szczecińskich aktorów: Wiesława Łągiewkę i Adama Dzieciniaka mają zachęcić Polaków do wymiany na ekologiczne starych źródeł ciepła – tzw. „kopciuchów” oraz ocieplenia swoich domów.
A ponieważ nic tak nie przekonuje jak dobry przykład, kolejnym projektowym działaniem jest realizacja 20 krótkich form reportażowych, w których Beneficjenci, którzy już skorzystali z programu Czyste Powietrze opowiadają, dlaczego to zrobili, jakie korzyści im to przyniosło i zachęcają innych do sięgnięcia po tę formę wsparcia.
Aby ułatwić potencjalnym Beneficjentom wzięcie dotacji, powstaje 10-odcinkowy animowany poradnik, w którym krok po kroku, pokazujemy, jak skutecznie pozyskać dofinansowanie, przeprowadzić inwestycję i rozliczyć ją.
Kwota dofinansowania wynosi 2 097 810 zł. Kampania będzie realizowana od czerwca 2022 roku do 30 września 2023 roku.
Zapraszamy wszystkich, dla których ważna jest poprawa jakości powietrza i zdrowie najbliższych do wymiany starego nieefektywnego pieca i docieplenia swoich jednorodzinnych budynków. Docieplony dom i efektywne źródło ciepła spowodują, że budynek będzie zużywał mniej energii!
Wszystkie informacje na temat dofinansowania z programu „Czyste Powietrze” można znaleźć na stronie www.czystepowietrze.gov.pl.
I jeszcze kilka słów o Fundacji 8 Kobiet: Fundacja od lat specjalizuje się w tematyce ekologicznej i realizuje cykle programów telewizyjnych oraz kampanie cross mediowe poświęcone szeroko pojętej tematyce ochrony środowiska naturalnego. Na swoim koncie ma m.in. takie projekty, jak:
– „Podmuch energii” – cykl programów edukacyjnych dotyczących korzystania z odnawialnych źródeł energii. Powstały 3 serie programów, które każdorazowo były emitowane na ogólnopolskich antenach TVP. Projekt był wielokrotne nagradzany, otrzymał m.in. nagrodę Srebrnego Delfina na festiwalu Cannes Corporate Media & TV Awards oraz dwie nagrody: I i II w międzynarodowym konkursie „Dziennikarze dla klimatu”.
– „Ludzie i środowisko” – kampania cross mediowa poświęcona zrównoważonemu rozwojowi kraju, która dotyczyła trzech, niezwykle istotnych, tematów środowiskowych, czyli: smogu, elektromobilności oraz ochrony najcenniejszych przyrodniczo miejsc w Polsce
– „Eko-jazda” – kampania cross mediowa poświęcona promocji elektromobilności.
Wszystkie projekty powstały w ramach współpracy fundacji z NFOŚiGW oraz WFOŚiGW w Szczecinie.